020-6752313 ✓ In 3 maanden 98% resultaat * ✓ Sporten in unieke Olympische ambiance ✓ 4.6 uit 5 na 91 Facebook-recensies info@medicovision.nl

Herfstdip? Dit is wat je moet doen…

De herfstdip, ook wel bekend als najaars- of winterdip… Je kent dat wel de dagen beginnen korter te worden, de blaadjes vallen van de bomen, herfstige kleuren en veel regen, je energie lijkt weg te vloeien in een bodemloze put… Deze herfstdip is vaak voor veel mensen al merkbaar vanaf eind augustus.

Waar merk je het aan?

De dagen worden korter, dit betekent ’s avonds vroeger donker en ’s ochtends later licht; minder daglicht dus. Hierdoor bouw je een tekort aan daglicht en vitamine D op. Dit resulteert in afnemende energie. Jouw dag- en nachtritme begint zich langzaamaan aan te passen aan het winterritme na een aantal weken.

Hoe is het merkbaar

  • Je stemming verandert, je voelt je somber.
  • Je bent futloos en wilt veel slapen.
  • Je hebt moeite met opstaan.
  • Je concentratie gaat achteruit.
  • Je krijgt huilbuien of trekt je juist terug.
  • Je creativiteit loopt terug
  • Je gaat meer eten of hebt bijna geen zin meer in eten.

 8 Tips om de herfstdip te voorkomen!

  1. Ga regelmatig naar buiten, adem de buitenlucht in en voel de herfstzon op je gezicht.
  2. Kom in beweging! Ga meer sporten bij Medico Vision! Nieuw schema? Vraag dit aan jouw resultaat coach of stuur een e-mail naar talisa@medicovision.nl
  3. Neem ter ondersteuning vitamine D, B en magnesium en eet genoeg groente en fruit.
  4. Laat je masseren, dan komt er oxytocine vrij, het gelukshormoon; bijvoorbeeld een lichaams- of voetreflexmassage. Kijk je partner eens lief aan of maak een afspraak met een van onze sportmasseurs.
  5. Ga eens bij Medico Vision onder de zonnebank. Meestal is een Zonnebank-sessie van tussen de 15 en 20 minuten al voldoende om het gebrek aan licht op te vangen. Je voelt je hierdoor vrolijker en opgewekter en helpt vooral als je moeite hebt met opstaan. Let wel: Geniet met mate en zorg dat je de beschermende gel gebruikt, verkrijgbaar bij receptie.
  6. Pas je ritme aan, slaap- en waakritme, maar pas ook je voeding aan het seizoen aan. Probeer bijvoorbeeld eens het EI-sterke ontbijt van Vitaliteitscoach Gina!
  7. Zoek gezelschap op door eens nieuwe groepslessen te proberen bij Medico Vision
  8. Ga op vakantie in de herfst of winter, naar een zonnig land. Of ga mee met de IAMFIT Active Fun trip!

Gebruik de bovenstaande 8 tips om de herfstdip te voorkomen!

Tot jouw volgende workout!

Het Medico Vision Team